X

Sinulla ei ole vielä tuotteita muistilistalla.

Toimitustavat


Kotiinkuljetus ja pakettien toimitus on meille arkipäivää!

Kevyemmät ja pienemmät tavarat kulkevat kätevästi Postissa tai Matkahuollossa.
Paketit toimitetaan lähimpään Postin tai Matkahuollon pisteeseen josta ne ovat kätevästi noudettavissa.

Isoimmille tavaroille esimerkiksi sohville tarjoamme kotipihaan toimituksen Suomessa omilla kuljetusautoillamme tai Postin rahdilla, riippuen jakelu paikkakunnasta. Lisäpalveluna on saatavilla myös tuotteiden sisäänkanto.

Pienempien pakettien toimitushinta Suomessa vain 9 € - 99 €!

Esimerkiksi 3 ist. sohvan rahti vain 69-99 €. 

Poikkeuksellisen isot, kuten lavoilla lähetettävät lähetykset,
esim: Isot pihakeinut, tai sohvakalustot rahti kotipihaan 99-149 euroa. Isot aurinkopesät rahti kotipihaan 149 €.

Lappi ja saaristoalueet, hinta ja käytäntö tarkistetaan tilauksen/tarjouksen yhteydessä.
Toimitamme edullisesti myös Ruotsiin, Viroon, Latviaan ja Liettuaan.

TILAAMINEN ON HELPPOA:
Kerää tuotteet ostoslistaan, lähetä se meille niin otamme vielä teihin yhteyttä!
Ostoslistan lähettäminen ei ole vielä sitova tilaus.

Maksaminen meille netinkautta onnistuu esim:
-Ennakkolaskulla sähköpostiin. Yrityksille myös verkkolasku.
-Kortilla/luottokortilla turvallisen Nets-etäpalvelun kautta.
-Osamaksulla Nordean-joustorahoituksella.


---------------------------------------------------

Matkahuolto




Toimitusehdot

6. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme tilaukset joko omilla kuljetusautoillamme tai Postin ja Matkahuollon kautta sopimuksen mukaisesti. Jos valitsette toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kotiinkuljetuksen hoitava taho ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusta pääsääntöisesti jo toimitusta edeltävänä päivänä,
tai toimituspäivän aamuna.

Tilaus saatetaan toimittaa kotiin myös oman automme kuljettamana jos kohde on ajoreittimme varrella lähellä sovittua toimitusajankohtaa. Tästä ilmoitetaan aina erikseen asiakkaalle.

Rahtihinnat ovat voimassa manner-suomen alueella. Saaristoalueiden rahtikulut sovitaan aina tapauskohtaisesti.

Toimitusosoitteeseen johtavan tien on oltava sellaisessa kunnossa, että iso pakettiautomme / kuorma-auto pääsee kohteeseen helposti.

Ota yhteys myyntiimme ennen tilaamista seuraavissa tapauksissa:

- Toimitusosoitteeseen johtaa vain lauttayhteys
- Toimitusosoitteeseen vie huonokuntoinen tie

Hankalien kulkuyhteyksien estäessä toimituksen perille saakka voimme sopia toimituksen yksilöllisesti asiakkaan toiveiden mukaisesti esimerkiksi huoltoasemalle, risteykseen yms. paikkaan (oman automme suorittaessa jakelun, ajo-aikataulumme mukaan).

Jos toimitus on tilattu kotiin saakka, kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle (koskee toimituksia postin ja matkahuollon kautta)

Mikäli tilaus tuodaan oman automme kuljettamana, sitoutuu vastaanottaja järjestämään
paikalle tarvittaessa kantoapua (koskee varsinkin suuri tilauksia kuten sohvat, vitriinit ym. painavat kalusteet).

6.1. Tilauksen maksaminen toimituksen yhteydessä

Kotiinkuljetuksissa ei tilausta voi maksaa toimituksen yhteydessä. Omalla autollamme tapahtuvan toimituksen yhteydessä voidaan maksu kuitenkin suorittaa kuljettajalle tasarahalla, jolloin saatte kuljettajaltamme kuitin maksusta. Tästä sovitaan erikseen kaupanteon yhteydessä.

6.2. Toimitusosoite

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Koti-Siili Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava ulkopuolinen kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

Mikäli toimitusosoite on eri kuin postiosoite, on tämä mainittava tilauksen yhteydessä.

6.3. Toimitukset useassa eri lähetyksessä

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 6.1. - 6.6. mukaisesti.

6.4. Toimituksen seurantakoodi

Pakattuamme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksen etenemistä riippuen valitsemastasi toimitustavasta. Jos et saanut seurantakoodia ja tilausvahvistusta sähköpostiisi, voit pyytää seurantakoodin asiakaspalvelustamme. Yleisin syy tilausvahvistuksen ja seurantakoodiviestin puuttumiseen on virheellinen sähköpostiosoite.

Kotiin toimituksissa ei toistaiseksi ole seurantamahdollisuutta kaikille lähetyksille.

6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutus

Kun lähetys on noudettavissa valitsemastasi toimituspaikasta, Matkahuolto tai Posti lähettää sinulle tekstiviestin. Saadaksesi lähetyksen saapumisesta tekstiviestin, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi. Puhelinnumeroasi ei luovuteta muihin tarkoituksiin. Ota henkilötodistus mukaan, kun noudat lähetystä.

Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Siilinjärveltä. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudelleen.

6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.1. Jos paketti on vioittunut kuljetusyhtiön käsittelyssä, on rahtikirjaan merkittävä maininta vauriosta ja pyydettävä merkintään kuittaus kuljettajalta. Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi Koti-Siilin asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse osoitteeseen siili@kotisiili.fi. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.2. Jos lähetys on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi vastaanotettaessa reklamaatio postiin ja jos matkahuollossa, niin vastaavasti matkahuoltoon. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.3. Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava rahdinkuljettajalle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.7. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi sähköpostiosoitteeseen siili@kotisiili.fi . Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä Koti-Siili Oy:lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.8. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut Koti-Siili Oy:n asiakaspalveluun, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.9. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti Koti-Siili Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Koti-Siili Oy:lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

7 . Vaihto- ja palautusehdot

7.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys Koti-Siili Oy :n asiakaspalveluun: siili@kotisiili.fi


Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa. Hygieniatuotteilla kuten tyynyillä, peitoilla ja petauspatjoilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Sama koskee myös erikoismittaisia ja kaikkia ns. mittatilaustuotteita.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:



Palautusosoite: Koti-Siili Oy, Pyykankaantie 18, 71800 Siilinjärvi

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tilauksesta.

Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Siilinjärveltä. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

7.2. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet, erikoiskorkeat sängyt tai asiakkaan tilauksen mukaan verhoillut sohvat. Palautusoikeus ei koske mattoja jotka valmistetaan tilauksesta asiakkaan antamien mittojen mukaan.

7.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.

7.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

7.5. Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.

7.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen valitsemansa kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuksesta aiheutuvat kulut kohdassa 7.9.

7.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

7.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Koti-Siili Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

7.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut

Asiakas vastaa toimitus- ja palautuskuluista kokonaisuudessaan itse.

Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta:  http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/

 8. Takuu

8.1. Asiakkaan tulee säilyttää Koti-Siili Oy:n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

8.2. Koti-Siili Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

8.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

9. Reklamaatiot

9.1. Koti-Siili Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus rahdinkuljettajalle vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 6.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Vialliset tuotteet palautuvat aina Koti-Siili Oy:lle ellei muuten ole sovittu. Viallisen tuotteen hävittäminen tai jälleenmyynti ilman Koti-Siili Oy:n lupaa on kielletty.

9.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Koti-Siili Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Ensisijaisesti Koti-Siili Oy:llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Koti-Siili Oy:n asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Neuvomme asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

9.3. Koti-Siili Oy ei vastaa:

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

 10. Muut ehdot ja vastuut

10.1. Koti-Siili Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi sohvan osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Koti-Siili Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

10.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

11. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Koti-Siili Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Huom! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.